Profiel

Scherp oog voor verandering

Lonneke Mertens werkt tot 2007 als communicatiestrateeg bij internationale reclameadviesbureaus JWT, Y&R en KesselsKramer. Met creatieve teams ontwikkelt zij prijswinnende campagnes voor grote en kleine merken. Bewustwording en gedragsverandering realiseren op maatschappelijke thema’s is wat haar drijft.

Na een postdoctoraal MVO en verandermanagement gaat zij aan de slag als corporate strateeg bij de duurzaamheidsafdeling van een grote bank. Uiteenlopende (interim) managementposities volgen. Lonneke ontwerpt en implementeert verandering in complexe omgevingen met veel stakeholders. Haar achtergrond als organisatiekundige en communicatiestrateeg komen in dit werk samen.

Sinds 2012 is zij parttime docent creatieve strategie aan de kunstacademie in Rotterdam, daar vervult zij ook een toezichthoudende rol. Zij is tevens bestuurder van Stichting Muziek in Huis. In 2022 rondt zij een Master af in de Kunsten aan Academie Minerva in Groningen.